Leveranser

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar för varor som lagerförs på NaviOne´s centrallager. Leverans sker till den adress och på det sätt som du anger i samband med beställningen eller enligt avtal med oss. Om inte leveranskostnaden följer av avtal redovisas den innan du slutför beställningen.

Vid outlösta leveranser förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för frakt samt administrativa kostnader. I de fall kostnaden för frakten överstiger aktuellt belopp har vi rätt att ta betalt för den faktiska kostnaden.

För skrymmande föremål gäller separat prislista. EUR-pall/pallkrage debiteras till självkostnadspris.

Felaktiga leveranser och skadat gods

Ibland händer det tyvärr att det uppkommer skador i samband med leverans. Som kund måste du därför noga kontrollera din försändelse vid mottagandet genom att stämma av att du fått korrekt antal kollin enligt frakthandlingen, att godset är komplett och att alla delar är oskadade. Om godset är uppenbart skadat ska du helst inte ta emot det, alternativt omedelbart anmäla till postombudet eller transportören att godset är skadat.

Om du efter att ha tagit emot och packat upp godset upptäcker att någon vara är felaktig, saknas eller är skadad ska du inom 5 dagar efter mottagande av leveransen anmäla detta till NaviOne AB. Det ligger på ditt ansvar att inom tidsfristen öppna och kontrollera försändelsen för att kontrollera att det inte finns några skador eller andra brister.